Ποιοι Παράγοντες Επηρεάζουν την Κατάταξη της Ιστοσελίδας σας στην Μηχανή Αναζήτησης (SEO Ranking)

Ένα από τα πιο συχνά ερωτήματα που δεχόμαστε από τους πελάτες μας, σχετίζεται με την εύρεση του site τους από τις μηχανές αναζήτησης. Ο προβληματισμός τους έγκειται στο γεγονός πως ότι και να κάνουν, δεν μπορούν να εμφανιστούν πρώτοι στις κατατάξεις της Google.

Όσοι έχουν ασχοληθεί με το SEO, έστω και λίγο, θα έχουν παρατηρήσει ότι υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι που επηρεάζουν την οργανική κατάταξη στις αναζητήσεις της Google. Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιο επίσημο εγχειρίδιο της Google, που αν το ακολουθήσει κανείς κατά γράμμα, να του εγγυάται ότι θα καταταχθεί πρώτος στα αποτελέσματα της αναζήτησης.

Αναλύοντας ωστόσο case studies και SEO experts καταλήγουμε σε μερικούς βασικούς και σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν σίγουρα τις κατατάξεις της Google και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό και είναι οι ακόλουθοι:

 

Περιεχόμενο (Content)

 

 

Δεν είναι τυχαίο το ρητό “Content is King”! Αν το περιεχόμενο είναι καλό και πλούσιο, υπάρχουν πολλές ελπίδες να εμφανιστείτε ψηλά στις αναζητήσεις της Google. Υπάρχουν υπερσύγχρονοι αλγόριθμοι που μπορούν να κρίνουν πότε ένα περιεχόμενο είναι αξιόλογο και πότε όχι με σχετικά μεγάλη ακρίβεια. Όταν λέμε «καλό περιεχόμενο» αρχικά πρέπει να είναι κάτι που ταιριάζει με αυτό που ψάχνουν οι χρήστες. Επιπλέον, πολύ σημαντικό είναι το περιεχόμενο να έχει «βάθος». Με αυτό εννοούμε να απαντά στα ερωτήματα του χρήστη και να καλύπτει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό στα σχετικά θέματα. Αυτό δεν σημαίνει να γράφετε μακροσκελείς παραγράφους και να επαναλαμβάνεστε αλλά να φροντίζετε να απαντάτε πλήρως σε αυτό που αναζητά ο χρήστης. Οι τίτλοι, οι εικόνες και το περιεχόμενό γενικότερα καλό θα ήταν να είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις αναζητήσεις του κοινού στόχου σας. Μπορεί αυτό να φαίνεται αυτονόητο όμως στην πράξη δεν είναι!

 

Αναφορές από άλλα sites (Backlinks) 

Πρόκειται για έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες αναφορικά με την κατάταξη ενός site. Πόσες φορές έχει τύχει να θέλετε να πάτε σε ένα εστιατόριο ή να επισκεφθείτε ένα κατάστημα και να ρωτάτε τους φίλους σας που το έχουν επισκεφθεί πρώτα, αν το προτείνουν ή να ψάχνετε στο internet για τη γνώμη κάποιου ειδικού; Έτσι ακριβώς λειτουργεί και η Google. Παρακολουθεί τις αναφορές από το ένα site στο άλλο και κατατάσσει υψηλότερα τα sites που έχουν «ψήφους εμπιστοσύνης» από άλλα sites και ειδικά αν αυτά είναι υψηλής αναγνωρισιμότητας. Σκεφτείτε ότι έχετε μια μικρή ιστοσελίδα, που αναλύει προϊόντα τεχνολογίας και ξαφνικά αρχίζουν άλλα sites σχετικά να αναδημοσιεύουν το περιεχόμενο σας. Είναι σαν να σας δίνουν τη θετική τους ψήφο και να δηλώνουν δημόσια στον ψηφιακό κόσμο ότι σας εμπιστεύονται. Αυτόματα αρχίζει να σας εμπιστεύεται περισσότερο και η Google!

 

Φιλικότητα στις κινητές συσκευές (Mobile Friendliness):

 

Πλέον οι περισσότερες αναζητήσεις γίνονται από κινητά τηλέφωνα. Είναι λογικό λοιπόν η κατάταξη της Google να επηρεάζεται από το αν ένα site είναι mobile friendly ή όχι. Με άλλα λόγια, αν το site σας είναι mobile responsive και εμφανίζεται σωστά σε κινητές συσκευές, τότε θα εμφανιστείτε ψηλά στη λίστα των αποτελεσμάτων.

 

Ταχύτητα Φόρτωσης (Page Speed):

Η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας επηρεάζει καθοριστικά εάν ένα site θα εμφανιστεί ψηλά ή όχι. Αυτό δεν σημαίνει ότι ένα site που φορτώνει 1 δευτερόλεπτο αργότερα από ένα άλλο είναι καταδικασμένο να μην εμφανιστεί ποτέ. Ωστόσο τα sites που φορτώνουν γρήγορα (κάτω από 5’’ σύμφωνα και με το website grader της HubSpot) τείνουν να έχουν καλύτερα αποτελέσματα. Το κύριο νόημα σε αυτό το σημείο είναι να μην αργεί ένα site τόσο, ώστε να αποτρέψει τον χρήστη από το να το επισκεφθεί τελικώς. Τέλος, η ταχύτητα ενός site επηρεάζεται αρνητικά εάν στο περιεχόμενο του υπάρχουν μεγάλα βίντεο ή μεγάλες εικόνες.

Ο σκοπός της αναζήτησης:

Όσοι έχουν εμπειρία στις διαφημίσεις μέσω της Google θα έχουν παρατηρήσει τον διαχωρισμό του κοινού σε «in market» και «affinity». Η πρώτη κατηγορία αφορά το κοινό που η Google αντιλαμβάνεται ότι έχει την πρόθεση να αγοράσει άμεσα, ενώ η δεύτερη αφορά το κοινό που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για αγορά σε βάθος χρόνου. Η Google εφαρμόζει αυτή την κατηγοριοποίηση ώστε να εμφανίζει τα πιο σχετικά sites ανάλογα με τον σκοπό του χρήστη εκείνη την στιγμή. Για παράδειγμα αν κάποιος αναζητήσει «πως συνδυάζω μαύρο παντελόνι» θα δει αποτελέσματα από blogs που καλύπτουν αυτό το θέμα ή παρόμοια θέματα. Αν κάποιος αναζητήσει «φθηνό μαύρο παντελόνι» θα δει αποτελέσματα από ηλεκτρονικά καταστήματα.

 

Ασφάλεια (HTTPS):

Η ασφάλεια παίζει σημαντικό ρόλο στον ψηφιακό κόσμο. Σελίδες που δεν έχουν πιστοποιητικό ασφαλείας και εμφανίζονται ακόμα με HTTP αντί για HTTPS έχει παρατηρηθεί ότι εμφανίζονται χαμηλότερα συγκριτικά με όσες έχουν. Ακόμα και η ίδια η Google στο Chrome εμφανίζει αυτές που δεν έχουν πιστοποιητικό ασφαλείας με θαυμαστικό και περιγραφή «not secure». Λαμβάνοντας υπ’όψιν και την αντιμετώπιση που συνήθως έχουν αυτές οι σελίδες από τους ίδιους τους χρήστες (πχ. έξοδος και κλείσιμο, εγκατάλειψη ολοκλήρωσης αγοράς κτλ.) μπορούμε να πούμε ότι είτε έμμεσα είτε άμεσα επηρεάζουν αρνητικά την κατάταξη στη Google.

Η εμπειρία του χρήστη (User Experience):

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Google είναι μια μηχανή αναζήτησης και σκοπός της είναι να εμφανίσει στον χρήστη ακριβώς αυτό που ψάχνει. Σκεφθείτε ότι ψάχνετε κάτι και συνεχώς σας εμφανίζεται λάθος αποτέλεσμα ή σκεφθείτε ότι σας εμφανίζεται κάτι που αρχικά έμοιαζε σωστό, αλλά αφού αφιερώσατε χρόνο συνειδητοποιήσατε ότι εν τέλει δεν απαντούσε στο ερώτημα σας. Θα ήσασταν ικανοποιημένοι; Θα εμπιστευόσασταν αυτή την μηχανή ξανά;

Αυτό προσπαθεί να αποφύγει και η Google και έχει ορίσει πολλούς παράγοντες και μέσω πολυσύνθετων αλγορίθμων, που ανανεώνονται συνεχώς εμφανίζει τα αποτελέσματα που βλέπουμε. Όλα έχουν στο επίκεντρο την εμπειρία του χρήστη από την αναζήτηση της Google. Όσο πιο προσεγμένο είναι ένα site, με σωστό και πλούσιο περιεχόμενο, με προώθηση, φιλικό στις διαφορετικές συσκευές, γρήγορο στη φόρτωση, ασφαλές, με συστάσεις από πολλά άλλα sites, τόσο πιο πολλές πιθανότητες συγκεντρώνει να εμφανιστεί πρώτο στην αναζήτηση!

 

Εάν χρειαστείτε περισσότερες πληροφορίες ή βοήθεια για την κατάταξη της ιστοσελίδας  σας στη μηχανή αναζήτησης, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας.