Google Ads VS Facebook Ads

Google Ads VS Facebook Ads

Πολλές φορές έχουμε δεχθεί ερωτήματα αναφορικά με το ποιά διαδικτυακή πλατφόρμα προώθησης περιεχομένου και διαφημίσεων  (Google ή Facebook) φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα και έχει την καλύτερη σχέση τιμής-απόδοσης. Δεδομένου ότι και οι δυο πλατφόρμες λειτουργούν με τη μεθοδολογία του “pay per click”, δηλαδή πληρώνουμε όταν το κοινό πατάει επάνω στη διαφήμιση μας, παρ’ όλα αυτά, έχουν μία διαφορετική προσέγγιση λόγω της διαφορετικής φύσης τους που θα αναλύσουμε παρακάτω. 

 

Ας εξετάσουμε όμως την κάθε πλατφόρμα ξεχωριστά για να διακρίνουμε τα οφέλη και μειονεκτήματα της. 

 

FACEBOOK: 

Το Facebook είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο με πάνω από 2 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και σχεδόν 6 εκατομμύρια χρήστες στην Ελλάδα. Σε όποια αγορά/κλάδο και αν ανήκει κανείς, είναι σίγουρο πως θα βρει το κοινό του στο Facebook. Αυτό δίνει την ευκαιρία στον διαφημιζόμενο να εμφανιστεί μπροστά στο κοινό που επιθυμεί (βάσει δημογραφικών και συμπεριφορικών στοιχείων ή προτιμήσεων) από μόλις 1 ευρώ την ημέρα. Μπορεί κάποιος να επιλέξει τα χαρακτηριστικά του ιδανικού αγοραστή και ο αλγόριθμος του Facebook θα φροντίσει να τον εμφανίσει μπροστά του. Οι διαφημίσεις εμφανίζονται στο feed ( ο τοίχος με τις ενημερώσεις), στα stories και στο messenger. 

Επιπλέον το 2012 το Facebook αγόρασε το Instagram και το 2014 αγόρασε και το WhatsApp δίνοντας πρόσβαση στους διαφημιζόμενους να προωθήσουν τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες τους και σε αυτές τις πλατφόρμες. Για παράδειγμα, αν υποθέσουμε ότι ο διαφημιζόμενος έχει ένα στούντιο χορού, μπορεί να στοχεύσει άτομα που βρίσκονται στην ίδια πόλη και έχουν στα ενδιαφέροντα τους τον χορό και να προωθήσει στο Facebook και στο Instagram ένα σύντομο βίντεο από μια χορογραφία προτρέποντας το κοινό-στόχο να τον ακολουθήσει στο Facebook, να επισκεφθεί την ιστοσελίδα του ή να του στείλει μήνυμα για να μάθει περισσότερα. Πρόκειται για ένα πολύ δυνατό εργαλείο που μπορεί να χτίσει και να ενισχύσει την ψηφιακή εικόνα της επιχείρησης, να δημιουργήσει δηλαδή Brand Awareness, να αυξήσει το engagement , τη συμμετοχή δηλαδή του κοινού στη σελίδα σας και να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων.

 

GOOGLE: 

Η Google από την άλλη είναι η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης παγκοσμίως με περίπου 4 εκατομμύρια αναζητήσεις το λεπτό ή 5.5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις την ημέρα! Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που έχουν βγει οι φράσεις “Google it” και “Google is your friend” καθώς όταν δεν γνωρίζουμε κάτι ή θέλουμε να βρούμε επιπλέον πληροφορίες, μπαίνουμε εκεί. 

Η διαφημιστική πλατφόρμα της Google έχει δύο κύριες κατηγορίες, Google Search και Google Display.

Το Google Search αναφέρεται στις διαφημίσεις που εμφανίζονται στη μηχανή αναζήτησης της Google συνήθως πάνω (ή και κάτω) από τα οργανικά αποτελέσματα της Google. Με το Google Display, ο διαφημιζόμενος μπορεί να επιλέξει ποιές λέξεις-κλειδιά θέλει να θέσει ώστε οι διαφημίσεις του να εμφανιστούν σε όσους χρησιμοποιούν αυτές τις λέξεις στις αναζητήσεις τους. Για παράδειγμα, αν κάποιος δηλώσει ως λέξη-κλειδί την φράση «δερμάτινα παπούτσια» έχει την ευκαιρία να εμφανιστεί μπροστά σε όσους ψάχνουν για δερμάτινα παπούτσια εκείνη τη στιγμή. Οι λέξεις-κλειδιά μπορούν να είναι λέξεις, φράσεις, ακόμα και ολόκληρες προτάσεις για πιο ειδικές κατηγορίες. Επιπλέον ο διαφημιζόμενος μπορεί να επιλέξει αν θέλει να εμφανίζεται σε παρεμφερείς αναζητήσεις όπως «υποδήματα από δέρμα» (broad match), σε αναζητήσεις που περιλαμβάνουν τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποίησε όπως «οικονομικά γυναικεία δερμάτινα παπούτσια» (phrase match) ή σε αναζητήσεις που περιλαμβάνουν μόνο τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποίησε (exact match). 

Η κάθε λέξη κλειδί που χρησιμοποιείται μπορεί να έχει διαφορετική στόχευση (broad match, phrase match ή exact match). Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν αρνητικές λέξεις-κλειδιά. Για παράδειγμα, μια αρνητική λέξη-κλειδί θα μπορούσε να είναι «χρησιμοποιημένα δερμάτινα παπούτσια», αν ο διαφημιζόμενος δεν παρέχει αυτό το προϊόν.

Το Google display αναφέρεται στις διαφημίσεις που εμφανίζονται σε διάφορες ιστοσελίδες, που παρέχουν διαφημιστικό χώρο στη Google. Εκεί η στόχευση μπορεί κανείς να πει ότι μοιάζει περισσότερο με αυτή του Facebook καθώς συνήθως επιλέγεται ένα κοινό στόχος (audience) βάσει δημογραφικών και συμπεριφορικών στοιχείων και προτιμήσεων. Οι επιλογές που έχει ο διαφημιζόμενος βέβαια είναι πάρα πολλές και μπορούν να γίνουν πολύ συγκεκριμένες. Μπορεί να επιλέξει αν το κοινό στόχος του έχει πρόθεση αγοράς (in market) ή απλά έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον (affinity). Μπορεί επίσης να διαλέξει σε τί είδους ιστοσελίδες θέλει να εμφανίζεται (ή να μην εμφανίζεται). Για παράδειγμα, αν κάποιος έχει ένα μαγαζί με αξεσουάρ για κινητά τηλέφωνα και υπολογιστές μπορεί να επιλέξει ένα κοινό με πρόθεση αγοράς (in market), να επιλέξει να εμφανίζεται η διαφήμιση του σε ιστοσελίδες που έχουν σχέση με τεχνολογία (topics) και να αποκλείσει από τις εμφανίσεις ένα συγκεκριμένο site (placements). 

Τέλος, πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπ’ όψιν πως το YouTube, μία πάρα πολύ ισχυρή πλατφόρμα με δισεκατομμύρια επισκέψεις, ανήκει στην Google και αυτό σημαίνει πως οι διαφημίσεις μας μπορούν να προβάλλονται και εκεί.

 

Συμπέρασμα: 

  • Και οι δύο πλατφόρμες είναι πολύ ισχυρές και αποτελούν εργαλεία που αν χρησιμοποιηθούν σωστά μπορούν να εκτοξεύσουν την αναγνωρισιμότητα ενός brand και τις πωλήσεις. 
  • Ο περισσότερος κόσμος τις συγκρίνει βλέποντας τις ανταγωνιστικά, ενώ το σωστό είναι να τις βλεπει συνδυαστικά.
  • Φυσικά και μπορεί κάποιος να αυξήσει τις πωλήσεις του μέσω διαφημίσεων στο Facebook, όπως μπορεί επίσης να αυξήσει και την αναγνωρισιμότητα του μέσω διαφημίσεων στην Google.
  • Ο περισσότερος κόσμος επισκέπτεται το Facebook και το Instagram για να περάσει ευχάριστα την ώρα του, να ξεκουραστεί, να ενημερωθεί και να μιλήσει με φίλους. Επομένως, σε αυτή τη στιγμή είναι καλό να προσφέρουμε ευχάριστη ενημέρωση και πληροφόρηση μέσω του Brand μας. 
  • Τέλος, ο περισσότερος κόσμος χρησιμοποιεί την αναζήτηση της Google για να βρει αυτό που ψάχνει (μια λύση σε κάποιο προβληματισμό του) και αν φροντίσουμε να εμφανιστούμε μπροστά του αυτή τη στιγμή προσφέροντάς του τη λύση που ψάχνει είναι πολύ πιθανό να αγοράσει από εμάς!